למה ביידן רוצה שננצח את חמאס? המומחה מסביר

מהדורת הבוקר No Comments on למה ביידן רוצה שננצח את חמאס? המומחה מסביר

דני איילון, לשעבר סגן שר החוץ ושגריר בארה"ב, בריאיון למהדורת הבוקר: "הגישה של המדינות המערביות כלפינו שונה הפעם כי זה חלק ממלחמה עולמית. בנוסף, חמאס עשו דברים יותר גרועים מהנאצים. היום כבר ברור שהרוסים לא איתנו. הם חלק מציר משותף עם איראן וסין"

דני איילון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דני איילון, לשעבר סגן שר החוץ לשעבר ושגריר ישראל בארה"ב, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי), על האינטרס האמריקאי במלחמה: "ביידן רוצה ניצחון מוחלט של ישראל על החמאס כי זה יחזיר את ארה"ב לעמדת הנהגה עולמית. זו מלחמה עולמית. הוא פתח את המחסנים האמריקאים בלי חשבון. הסיפור ההומניטרי מבחינתו זה לתת לנו אורך נשימה אל מול הקבוצה הפרו פלסטינית אצלו בתוך המפלגה. הצעירים האמריקאים הולכים שבי אחרי ההסתה הפלסטינית והם הבוחרים שלו".

הוא הוסיף וציין כי "צריך להתמקד בביידן. ביידן כבר יישר את הקהילה הבינלאומית. גם ראש ממשלת בריטניה מאוד תומך בישראל. הוא פיטר שר שאמר שצריך הפסקת אש מיידית. כמו שאמרה הילרי קלינטון שהפסקת אש עכשיו זה ניצחון לחמאס. חמאס עשו דברים יותר גרועים מהנאצים. בנוסף, הסביבה העולמית השתנתה כי זה מלחמת עולם בין המדינות המערביות למדינות החשוכות".

על העמדה הרוסית: "היום כבר ברור שהרוסים לא איתנו. בלי הרוסים איראן הייתה קורסת מזמן. בנוסף, יש ברית בין רוסיה לסין שהיא גם נגדנו. רק על האמריקאים אפשר לסמוך. עלינו לנקוט עמדה הרבה יותר ברורה במלחמה באוקראינה. זו גם הציפייה של המדינות שתומכות בנו כעת. חופש הפעולה של חיל האוויר בסוריה יכול להימשך למרות הרוסים".



0 תגובות